info retro

In jos

info retro

Mesaj  Marcian Narcis la data de Mar Iul 29, 2008 8:54 pm

Despre modele de vehicule auto, moto, camioane,utilitare,locomotive, care au circulat in Romania,si cu care am copilarit alaturi ,[sau mai vechi,oldtimere ,vehicule de exceptie etc] si care au disparut,casate sau radiate,sau pur si simplu in lupta cu timpul au cedat rand pe rand.
Renault 12 Gordini. Este un exemplar frumos ,culoare bleu de france, detinut [daca e corect]Nicu Grigoras, membru Retromobil Romania.Incris pe Arges,Ro.
Fiat 1100 D. O masina importata in Ro,berlina de dimensiuni mici,populara.Mai sunt in cluburi retro,sau intamplator inca la proprietari.A cam fost scoasa din uz de rugina.Nu prea mai circula aceste modeleInlocuita repede de gama Fiat 1300-1500,mai maricele,celebra" milletrecento",cu calandru cromat cu patru faruri.Importate in ro ,impreuna cu cateva fiat 1800 B si 2300 ,clasa de lux, motoare cu 6 cil. Din pacate in TM,numai un exemplar de fiat 1800 B circula zilnic in zona str,Eroii de la Tisa Timisoara.[zona studenti TM] Interesant este ca nu am vazut un Fiat 2300 coupe in ro,nici in poze de epoca in Romania.Este vorba de un model de berlina cu doua usi,cu linie de crom pe lungul usii[,Nu ma refer la coupe-ul 2300, poreclita ;micul ferrari",sau coupe 2300 S].
Skoda 1000 MB, [anii 60]sedan cu patru portiere,motor spate.Un design interesant,cu adaosuri de ornamente cromate cu bun gust.Unii pasionati [si utilizatori]o apreciau chiar mai buna ca urmatoarea generatie, skoda 100 S.
Skoda S100. O berlina sedan populara in anii 69-76 [daca nu gresesc].Urmata de Skoda 105 si Skoda 120,masini absolut neobosite la familiile de romani si dupa 1989.
Dacia 500 Lastun. Un autoturism cu motor 1/2 Oltcit Club,racire cu aer.A disparut de pe strazile romanesti.[Probleme cu functionarea cotidiana, cedeaza cutia de viteze,se supratura motorul, s.a.]Dar o interesanta si insolita aparitie,cine a rulat in el poate spune ca era suficient de comod si parbrizul generos permitea o orientare buna la trafic.Un model simpatic in anii 80-90.
avatar
Marcian Narcis

Mesaje : 15
Data de înscriere : 08/06/2008
Varsta : 50
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: info retro

Mesaj  Admin la data de Mier Iul 30, 2008 2:45 pm

Foarte dragutza prezentarea ta si o apreciez ! Cool
Te asteptam si pe viitor cu cat mai multe povestioare Smile
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 16
Data de înscriere : 29/05/2008
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti

Vezi profilul utilizatorului http://www.modelism.ro

Sus In jos

Re: info retro

Mesaj  xanadu la data de Mier Iul 30, 2008 2:55 pm

Da, foarte la obiect prezentarea si primeste si din partea mea felicitari si....

drunken
avatar
xanadu

Mesaje : 8
Data de înscriere : 29/05/2008
Localizare : Bucuresti

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

info retro

Mesaj  Marcian Narcis la data de Mier Iul 30, 2008 9:53 pm

Multumiri pentru aprecierile colegilor de forum.
Dacia 1100. O formidabila masinuta, in 2008 aniverseaza cu Retromobil Romania 40 de ani.Din sora sa de origine : Renault 8, tipic frantuzeasca, cu motor racit cu apa, solutia totul in spate, 4 portiere.Culorile de atunci ? Alb, Rosu, Verde, verde olive,gri sobolan[populara ca numar],bleu deschis, galben deschis [la 1100s],visiniu. [ ]La epoca, era si modelul cu patru faruri,1100s,de viteza ,o sora mai aleasa a celei ordinare, un pas spre puternicele Renault 8 Gordini.[ ].Consum redus,intretinere usoara.Interesant si Renault 10 major,varianta mai luxoasa,sa zicem.Interesant ca sunt critici designeri francezi care critica in 2007-8 linia de atunci ca fiind gresita,inestetica... De retinut pe Ionescu Cristea si Renault-ul 8 Gordini de Raliuri,alaturi de alergatorul si ziaristul auto Doru Gandu ,fidel clasei Dacia 1100...Zile si glorii apuse, o lume tainica care vorbeste din reviste Autoturism cu poze decolorate si coperti arse de soare...
Oltcit Club[4 cilindrii] si Oltcit Special.[cea in 2 cil mot boxer racit cu aer,vezi mot la Lastun]Masina provine din sora mai titrata Citroen Visa.Model in patru portiere si hayon.Exista si varianta diesel.Pasionatii cunosc poate articolele vremii despre modelul de raliu si cele comerciale.Ca si o picanterie exista in Timisoara , anii 2004-5 un model Visa Diesel Taxi, uzat zi si noapte.Proprietarul radea si spunea ca face 100 de euro dar nu renunta la el.[Astazi a fost radiat de autoritati]Oltcit Axel era produs pentru Europa de vest.Mandria reclamelor vremii, ca fiind un produs desenat cu 'ordinatorul'...Culorile uzuale erau ;Alb,Crem ,Bleu,Rosu.Galben am vazut in poze in revista Autoturism.Practic am vazut unul singur galben in Ploiesti in anii "90...Apoi argintiu uzual la Oltcit 12 TRS,Oltena, Oltcit RM...Ca aparitie pe sosele, putem spune ca rugina la scos la pensie,[in special la portiere jos, toba de esapament..]sau de apetitul gurmand la benzina, lipsa pieselor, imbatranirea morala a modelului, si de ce nu, moda ...la autoturisme...Oltcit Special s-a fabricat in serii reduse,ulterior ramanand doar Club[var in 4 cil]Sa nu incheiem fara sa mentionam a a fost primul coupe cu hayon la romani cu aer occidental intr-o piata comerciala inghetata in anii -80....
Dacia Sport. O aparitie insolita la un targ de bunuri de larg consum socialist...Se numea conceptul Dacia Brasovia 'Interesant ca primul model avea portiera aproape de dimensiunea la portiera berlinei clasice.Modelul ulterior II avea portiera subtantial marita.Rugina a lovit Dacia Sport,mai ales la panourile laterale spate, praguri etc. Cititorii revistei AUTOTURISM o recunosteau in instantanee de raliuri interne.Ca si amanunt de curiozitate, am admirat in anii 84-85 o Dacie Sport culoare argintie, in primele produse,posesor regretatul scriitor Radu Tudoran [autor Toate Panzele Sus ],inmatriculata in Bucuresti, care vanduse un Ford Capri 2300 galben inainte. [cauze rugina caroseriei,si uzura inaintata la FORD...]Dupa Dacia 1301 cu jenti profilate si dunga de crom,iata un prim exemplu de incercare de diversificare a gamei Dacia...Suntem in anii -80....[ ].
Ce s-a importat in ultimii ani socialisti ?Prin societatea de vanzari :Comautosport.[exemplu prin magazinul din Valea Cascadelor Bucuresti] :Lada 1200,Lada 1200 s , [ultimul an 1982 de import,cu banda de cauciuc pe bara de protectie longitudinala],Lada 1200 combi ,Lada 1500 [the luxury model],Skoda 120, Moskvitch 1500, Trabant 600 si 600 hycomat [ptr handicapati]Acesta chiar a fost ultimul model importat in anii socialisti.Interesant ca s-a renuntat si la importul de automobile sovietice in ultimii ani ramanand : Dacia ,Oltcit ,Aro 244 [cu aprobare]Aro 10 carosat sau cu prelata...Lastun ...[cred ca la pretul de 20-25.000 lei RSR, nou o km...]
avatar
Marcian Narcis

Mesaje : 15
Data de înscriere : 08/06/2008
Varsta : 50
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

info retro

Mesaj  Marcian Narcis la data de Joi Iul 31, 2008 2:07 pm

Sa revenim la cotidianul anilor "70...[ ].Dupa succesul masinilor fiat 1300. fiat 1500 ,berline care au fost mandria proprietarilor romani, casa italiana la sfarsiul-66 ,aduce la rampa un model nou,desenat strict liniar :Simpaticul Fiat 124...Far simplu,calandru cromat,4 portiere,motor fata,tractiune spate,idem reteta fiat 1300-1500...In Ro, copil fiind ma delectam cu un singur model 124,parcat in cartier, cu clante la usi in exterior,cee ce la Lada 1200[sora clona ]au disparut.Urmeaza Fiat 125 speciale,dublu far,aceeasi caroserie 4 portiere,lampi spate redesenete, motor luat de la modelul 124 sport si spider,cred[daca nu gresesc...] Mai rar,se vede prin RO, Spider Fiat 124 si Fiat 124 coupe,in toate cele trei veriante construite...Dupa rarele aparitii,in anii 77 apar importuri de masini Lada sovietice.Mamutul industrial din orasul Togliatti,investitie puternica a italienilor in URSS...Apare Lada 1200 standard urmata de mai cromata si potenta Lada 1500.Pentru consumatorii romani obisnuiti cu gama Fiat originala a fost un moment nou de adaptare.Dar produsele Lada erau fiabile si generatii de tineri au sofat cu ele...Culorile standard de import la Lada 1500 erau : Alb, Rosu, crem;albastru petrol,verde.Am vazut si galbena.[poate a fost vopsita ulterior]Interesant la vanzarea noi, masinile erau nedegresate,fiind 'unse' pe caroserii ca sa reziste mai bine pana la revanzare,de apreciat buna prezentare si grija fata de client,retineti ,suntem undeva in anul 1979...In magazinul de desfacere din Valea Cascadelor ,Bucuresti, am vazut la vanzaresi Moskvitch 1500 ,varianta redesenata, de fapt ultimul model de Moskvitch adus oficial in Romania.Faruri rectangulare,capace la roti,clante 'ingropate',stopuri lungi.Se vindea in culori :Verde, Galben, Alb,Rosu.
Ca o picanterie pentru pasionati, aveam un model Lada 1200 combi rosu,tinut in garaj pana in iunie 2008.Odata cu reorganizari...l-am mutat in parcare langa un centru comercial in Timisoara si l-a lovit un camion TIR noaptea.[doua usi lovite, geam lateral spart,capota indoita]Soferul a fugit,nu se stie cine a fost. Masina a sfarsit la casare din pacate...
Interesant ca daca in anii 58-62 se importau si vehicule din Germania Democrata,nu numai Trabantul seria I.,Dar si Wartburg 1000 si devenit Wartburg 311 si 312[din 1965].[ Motor in trei cilindrii in doi timpi] Importul de Wartburg se sfarseste,modelul 353 [produs incepand cu 1966]modern nu o sa fie adus in Romania...Ultimele Wartburg 353 au schimbator la podea si au motor de VW.La cele vechi, este interesant ca erau super pregatite caroseriile de 311, galvanizate si ingrijit produse,pregatita tabla..Starea unor masini din RO si in anii 2007-8 este buna datorita unei excelente tehnici de fabricatie...Dupa 1989 au aparut si utilitare Barkas,cu acelasi motor galagios in 2 timpi...Carause la societati comerciale si alte firme de distributie,atat microbuz sau cu bena.
avatar
Marcian Narcis

Mesaje : 15
Data de înscriere : 08/06/2008
Varsta : 50
Localizare : Timisoara

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: info retro

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum